Az egyes márkanevek különböző érzéseket keltenek bennünk. A Coca-Cola bennem a jókedv érzését kelti, a Volvo név biztonságosságot sugall, a Mercedes szó hallatán a luxus érzése jut az eszembe. Miért van ez? A fenti márkák hosszú évek szorgalmas munkája áll a háttérben.Kisgyermekként megtanuljuk az egyes szavak jelentését, úgy mint kutya, anya, cipő és még sorolhatnám. Iskolásként újabb szavakat tanulunk meg: szorzás, szótag, főnév, stb. Majd szakmát tanulunk és elsajátítjuk a hivatásunkra jellemző kifejezéseket is.

Tehát elmondhatjuk, hogy egész életünkben új szavakat tanulunk meg. A márkaimázs az ember tanulási képességére épít: lényege, hogy bizonyos szavakat, ún. márkaneveket tulajdonságokkal ruház fel. Sőt, ha jobban belegondolunk nem is tulajdonságokkal, hanem  érzetekkel ruházzák fel a szavakat az ügyes marketingesek: egy üdítőital márkaneve boldogságot sugallhat, egy mosópor neve összefolyhat a tisztaság érzetével, egy autómárka neve pedig jelenthet biztonságot, luxust vagy családiasságot is.

Folytatásért olvasd a sikeres munkavállaló tanácsadóját!

Olvass tovább a márkaimázsról ITT!