Év vége felé sokakban felvetődik a gondolat, hogy fizetésemelést akar kérni a főnökétől. Mi van akkor, ha az infláció mértékével automatikusan emelt fizetéseden túli emelést is szeretnél? Akkor bizony kérned kell. Megmutatom hogyan:
Coaching a gyakorlatban
Sok sok elméletet írtam már le blogomban az önmarketinggel, önfejlesztéssel kapcsolatban. Ismertettem különböző technikákat, amik könnyen elsajátíthatóak, de mégis valami még hiányzik a teljes képhez. A gyakorlat közben való megtekintés. A coaching ( főleg az "akció orientált", amit én tanultam) fő célja az, hogy egy KONKRÉT problémát a lehető legrövidebb időn belül ténylegesen meg tudjon az Ügyfél oldani. Tehát elég a dumából, lássuk hogy működik!
Megbeszélés gyorsan, hatékonyan
Gondolom számodra is ismerősek a hosszúra sikerült, estébe nyúló, ám a végén kézzel fogható eredményt felmutatni nem tudó megbeszélések. Mindig felmerül a kérdés: Mire való ez a szörnyű időpocsékolás?
Alakítsd ki saját imázsod!
A képen látható hölgy, amennyiben ily ledéren megy dolgozni, egészen biztosan határozott képet alakít ki magáról kollégáiban. A kérdés csupán az, hogy milyen képet...
Egy közösségben – pl.: a munkahelyeden – a közösség minden tagjáról előbb-utóbb kialakul egy általános vélemény:
- „A Jóska nagyon megbízható, elég egyszer elmondanom neki a feladatot”
- „A Marika nagyon széles látókörű, ezért minden szakmai problémámat megosztom vele, mindig van egy jó megoldási javaslata”
- „Az Andi szeleburdi, mindig írásban kommunikálunk, mert a szóbeli megegyezéseinket rendszerint elfelejti – hogy szándékosan-e, azt nem tudni...”
- „A Géza nem tud saját véleményt alkotni a problémákról, leggyakrabban az alábbi tanácsot kapom tőle: hát nem tudom, hogy mit csinálj... Vajon azért nincs véleménye, mert lusta véleményt alkotni, vagy azért, mert egyszerűen csak buta?
A fenti idézetek közül melyeket szeretnéd, hogy Rólad szóljanak? A saját imázsod felépítésével egy olyan képet sugallhatsz kollégáidnak, amely jó híredet kelti a vállalaton belül és kívül egyaránt!
Folytatásért olvasd a sikeres munkavállaló tanácsadóját ITT!
Márkaimázs alapok- Ha azt mondom Coca-Cola, mire gondolsz?
Az egyes márkanevek különböző érzéseket keltenek bennünk. A Coca-Cola bennem a jókedv érzését kelti, a Volvo név biztonságosságot sugall, a Mercedes szó hallatán a luxus érzése jut az eszembe. Miért van ez? A fenti márkák hosszú évek szorgalmas munkája áll a háttérben.Kisgyermekként megtanuljuk az egyes szavak jelentését, úgy mint kutya, anya, cipő és még sorolhatnám. Iskolásként újabb szavakat tanulunk meg: szorzás, szótag, főnév, stb. Majd szakmát tanulunk és elsajátítjuk a hivatásunkra jellemző kifejezéseket is.
Tehát elmondhatjuk, hogy egész életünkben új szavakat tanulunk meg. A márkaimázs az ember tanulási képességére épít: lényege, hogy bizonyos szavakat, ún. márkaneveket tulajdonságokkal ruház fel. Sőt, ha jobban belegondolunk nem is tulajdonságokkal, hanem érzetekkel ruházzák fel a szavakat az ügyes marketingesek: egy üdítőital márkaneve boldogságot sugallhat, egy mosópor neve összefolyhat a tisztaság érzetével, egy autómárka neve pedig jelenthet biztonságot, luxust vagy családiasságot is.
Utolsó kommentek